Радянська модернізація заходу України та динаміка ідентичностей

У своєму пілпроєкті Ілля Левченко досліджує вплив технологій на сприйняття пейзажу й ландшафту радянської України, а також те, як ці сприйняття впливали на динаміку ідентичностей. Після приєднання західних регіонів до Української РСР зміни в маршрутах залізниць та радянські модернізації цих територій — зокрема будівництво та візуальний дизайн залізничних станцій як унікальних просторів взаємодії, розвиток нових видів транспорту та комунікацій (передусім залізниць) та електрифікація — призвели до незворотних змін у соціокультурній динаміці регіону. Поява курортних напрямків і збереження культурних центрів сприяли процесам самоколонізації та комодифікації ідентичностей.

Фотографія відіграла важливу роль у цих процесах, створюючи образ Західної України як "екзотичної", зокрема завдяки карпатським пейзажам, що їх фіксували професійні фотографи, а також етнографічно поставленим портретам представників етногруп на сувенірних листівках та в альбомах. Поступове поширення подібних практик на аматорську фотографію місцевих жителів яскраво засвідчує нещодавно виявлений архів фотографій гуцульської художниці Параски Плитки-Горицвіт, який досі не отримав необхідної наукової уваги. Мета цього дослідження — поглибити розуміння специфічних факторів, які лежать в основі радянської колоніальної стратегії регіону, досліджуючи обставини та наслідки модернізаційних ініціатив. 

Результати досліджень можуть сприяти вирішенню соціальних напружень та потенційних культурних конфліктів в Україні сьогодні.