Створення персонального акустичного середовища в Україні (1950-1980-ті роки)

Внесок Ростислава Конти у проект зосереджений на технологіях звукозапису і відтворення звуку, а також їхній ролі у формуванні акустичного середовища у повсякденному житті українців. Передові технології звукозапису, запроваджені в СРСР у середині ХХ століття, призначалися насамперед для обслуговування офіційної масової культури, але поступово вони трансформували повсякденне життя у спосіб, що розходився з уявленнями радянських ідеологів. Поширення серед населення магнітофонів марок «Дніпро», «Маяк», «Весна», які вироблялися в Україні, дозволило людям долучитися до нових звукових вражень.

Водночас побутова технологія звукозапису швидко породила феномен колекціонування домашніх аудіо записів, що включали музику західних виконавців та представників місцевих контркультур. Ці записи дозволили людям створити середовище, яке було певною мірою відокремлене від масової та ідеологізованої культури. Наявність особистого акустичного середовища надавала можливість вибору між колективним та особистим просторами.

Таким чином, збирання та обмін музичними записами, а також технічні можливості, які надавала ця апаратура для створення аматорських музичних гуртів та поширення їхньої творчості серед слухачів, породили абсолютно нові соціальні практики та мережі комунікації, що мали дестабілізуючий вплив на тоталітарну систему. Ще одним підривним аспектом технологій домашнього звукозапису, що випливає з їхньої масовості та доступності, був їхній внесок у розвиток альтернативних каналів поширення інформації.