Магістерська програма «Історія мистецтва» заснована у 2015 році.

Програма спрямована на підготовку ерудованого та конкурентоздатного фахівця, який матиме змогу працювати в художніх галереях, центрах сучасного мистецтва, наукових та культурно-освітніх установах, підприємствах туристичної сфери, засобах масової інформації, громадських організаціях тощо.

Мета програми - надати освіту з історії мистецтв з широким доступом до працевлаштування, сформувати фахові компетентності для реалізації професійних завдань в галузі кураторства художніх проектів, вмінь експертизи та атрибуції творів мистецтва, підготувати фахівців із особливим інтересом до історії художньої культури, галерейної справи, творів мистецтва, їх аналізу та визначення матеріальної і нематеріальної цінності.

Ми пропонуємо сучасну освіту, побудовану відповідно до найкращих світових практик. Наші викладачі беруть участь у реалізації міжнародних проектів, регулярно підвищують кваліфікацію в Україні та за її межами.

Долучаючись до нас, Ви відіграєте активну роль у виборі траєкторії навчання. Зокрема, Ви можете самостійно обрати низку навчальних дисциплін та блок спеціалізації, проблематику кураторського проекту та магістерської роботи, досліджуючи будь-яку тему, від класичного мистецтва античності та Ренесансу до сучасного перформансу та медіа-арту.

Ви матимете змогу ознайомитися з сучасними методологічними підходами та науковими дискусіями, глибше зрозуміти смисли, які створюють пам’ятки мистецтва від зародження людства до сучасності, з’ясувати, чому одні твори вважаються шедеврами, а інші лишаються поза увагою суспільства.

Програма передбачає також широкий міждисциплінарний зв’язок з іншими історичними дисциплінами, які допоможуть орієнтуватися у соціокультурному контексті створення мистецьких пам’яток.

Ключові факти:

Тип програми – освітньо-наукова. Обсяг програми - 120 кредитів ЄКТС, термін навчання 2 роки

Передумови – на основі диплома бакалавра. Ми запрошуємо абітурієнтів, які мають ступінь бакалавра з будь-яких наук і галузей знання, допомагаючи адаптуватися до умов навчання студентам, які попередньо не мали історичної освіти.

Заняття проходять здебільшого у невеликих групах з 8-10 студентів. Форми співпраці: лекції, семінари, індивідуальні консультації, навчальні подорожі та практики. На другому курсі студенти у малих групах здійснюють підготовку кураторського проекту, захист якого відбувається в присутності професійних кураторів та фахівців галерейної справи.

Форма навчання – денна. Аудиторні заняття розпочинаються о 14.40 й проходять у червоному корпусі університету. Передбачено дні для самостійної підготовки (зазвичай – один день на тиждень). Передбачена музейно-краєзнавча практика, під час якої студенти матимуть можливість здійснити подорож до культурно-освітніх установ однієї з країн ЄС, а також асистентська практика, яка передбачає ведення семінарських занять у студентів молодших курсів.

Під час навчання студенти мають змогу відвідувати зустрічі з запрошеними фахівцями (істориками мистецтва, кураторами, художниками, галеристами, видавцями). Надається можливість публікувати матеріали у науковому часописі Текст і образ: актуальні проблеми історії мистецтва, виступати з доповідями на конференціях.

Ступінь вищої освіти за результатами програми – магістр. Навчання завершується складанням комплексного іспиту та захистом магістерської роботи (обсягом близько 15000 слів). Весняний семестр другого року навчання відведено для підготовки магістерської роботи.

Ознайомитися з нашими навчальними дисциплінами можна за цим посиланням.

Перейти до умов вступу та деталізованого опису освітньої програми.

 

ВІДГУКИ ПРО ПРОГРАМУ

 

  Олена Миронюк

  президент українського департаменту Міжнародної організації    International Action Art. Закінчила магістерську програму у 2017 році.

«Коли у 2015 році я закінчила бакалаврат, переді мною постав вибір — яку спеціалізацію обрати для навчання в магістратурі. На той момент кафедра «Історії мистецтва» була тільки створена і ми мали б бути її першими студентами. Звісно, був страх, оскільки ми нічого не знали про майбутнє навчання. Однак, ризикнувши та обравши цю спеціалізацію, я жодного разу не пошкодувала. Наступні два роки були наповнені новою інформацією та несподіваними відкриттями. Приємним бонусом було те, що ми вчили абсолютно нові предмети, а не займалися повторенням пройденого в попередні роки матеріалу. За цей час ми стали більше розуміти мистецтво, звертати увагу на деталі й, так би мовити, відрізняти Моне від Мане. А наявність базової історичної освіти дозволила глибше розуміти задум художника й епоху коли він творив, що і відрізняє істориків мистецтва від мистецтвознавців. Попри те, що для наших викладачів це теж був «дебют», вони змогли відмінно подати матеріал і закохати нас у мистецтво. Цей важливий факт дозволив застосовувати всі отримані під час навчання знання в подальшому житті та роботі».

 

 

Ігор Понамарчук

піар-менеджер аукціонного дому "Корнерс". Закінчив магістерську програму у 2017 році.

Для мене існування кафедри історії мистецтв важливе самим фактом відновлення історичної справедливості, оскільки свого часу вона була знищена більшовицьким режимом. Магістерська програма, на якій я вчився, є прекрасним майданчиком для навчання та фахового дискурсу, місцем, куди хочеться повертатися після багатьох років практичної діяльності у сфері мистецтв.

 

 

 

 Ганна Орищенко

дослідниця, кураторка, проєктна менеджерка. Була асистенткою куратора в арт-центрі «Я Галерея», редакторкою мистецьких видань, координаторкою проєктів у Мистецькому Арсеналі,  видавництві NeboBooklabPublishingтощо. Зараз займається дослідженнями провінційного, аутсайдерського мистецтва та культури барахолок в Україні і підготовкою незалежних проєктів різного формату. Закінчила магістерську програму в 2017 році.

«Особисто для мене вступ на магістерську програму зі спеціалізації «історія мистецтв» став можливістю змінити: а) університет і середовище, б) вектор визначеності з професією. Навчання відбувалося в дружній атмосфері через невелику кількість студентів у групі, а найбільшим відкриттям стала спільна поїздка до Флоренції. Це справді був одночасно приємний і корисний досвід. Наш набір на магістерську програму був першим, тому навчальний процес мав певні недоліки, більшість із яких, за моїми спостереженнями, вдалося налагодити в останні роки. З’явилися нові курси, викладачі, побільшало подій із запрошеними експертами тощо. Кумедно, але так сталося, що я саме та людина, яка одразу ж після випуску почала працювати за спеціальністю (що було відкриттям навіть для моїх батьків). Тому, у вас є шанс, знаю з власного досвіду! Звісно, вступ на кафедру історії мистецтв не гарантує подальшої роботи в сфері культури, адже часто там працює момент випадковості й удачі. Однак будь-які навчання та освіта, за вашого бажання, допоможуть критично мислити і вибудувати власні вектори для подальшого шляху».

 

Катерина Гоцало

провідна наукова співробітниця Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, аспірантка кафедри історії мистецтв Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Закінчила магістерську програму в 2018 році.

«Магістерська програма дозволила мені познайомитися з чудовими людьми, які прагнуть працювати в обраному напрямку. Атмосфера кафедри та викладачі навчили мислити креативно, знаходячи шляхи вирішення будь-яких завдань – як в науковій, так і в повсякденній діяльності. Я усвідомила, що обраний мною напрямок освіти дозволяє застосувати себе в тих професійних сферах, які нині стрімко розвиваються у світі. Я щиро раджу обирати кафедру історії мистецтв тим, хто прагне, щоб захоплення світом та його різноманіттям стало справою життя та способом мислення. Можу стверджувати, що робота приносить справжнє задоволення, якщо обираєш справу до душі. Тож запрошую на магістерську програму всіх, хто готовий перетворити життя на пригоду, відкриваючи дивний світ кожного дня. Побажання вступникам та студентам: приглядайтеся до деталей, сприймайте всі обставини як можливість, пізнавайте себе та все навколо».

 

 

Наталія Чичасова

співробітниця відділу сучасного мистецтва у Національному культурно-мистецькому комплексі «Мистецький арсенал», кураторка незалежних мистецьких проєктів. Закінчила магістерську програму в 2018 році.

«Магістерстка програма дала мені можливістю реалізувати свій дослідницький інтерес та заглибитись у широкий контекст історії мистецтва. Для мене була дуже важлива відкритість викладачів до пропозицій студентів та їх ідей. Так став можливий курс «Працюй у мистецтві», що ми разом організували на кафедрі для студентів різних курсів. Така взаємодія важлива, отже дає можливість відчути підтримку, обговорити ідею, отримати фаховий зворотній зв’язок та не боятися робити те, що для тебе важливо».

 

 

 Анна Калугер

арт-критикиня, історикиня мистецтва, головна редакторка ArtCriticLab, в минулому - випускова редакторка журналу «Антиквар», публікувалася на Your art, Elegant New York (США), Art Actuel (Франція), Korydor, Антиквар, Деловая столица, Новое время, Український театр, Левый Берег - LB.ua, кураторка курсу «Теорія і практика арт-критики» на кафедрі історії мистецтв КНУ імені Шевченка. Закінчила магістерську програму у 2019 році.

«Ідеальної формули кафедри історії мистецтва сьогодні не існує: завжди потрібно визначитись з вектором необхідної саме тобі освіти. Це може бути акцент на історію чи теорію мистецтва, на креативне чи академічне письмо або на реалізацію кураторських проектів. З особистого досвіду, обравши кафедру історії мистецтв в КНУ, я розуміла, що мій головний вектор - інтелектуальна історія мистецтва. Однак тут я отримала дещо більше: кураторство власних художніх проектів і щиру підтримку в реалізації всіх моїх текстових і лекційних ідей (якими б божевільними вони не були). Після випуску я зрозуміла, що ця кафедра була особливим простором свободи дій, де я мала можливість заснувати дискусійний клуб, запрошувати художників, кураторів, істориків на публічні лекції і що найважливіше - відчувати залученість до кафедри, як до «спільної справи», де твої дії і плани мають значення. Так само зараз, після випуску, кафедра погодилася на проведення першого в Україні експерементального курсу з арт-критики. Це приклад неймовірної довіри до своїх студентів і відкритості до нового досвіду. Тому в додаток до дуже сильної історичної бази, історії ідей в мистецтві, історії світових музеїв та кураторства (а в професійній діяльності вам це знадобиться більше, ніж ви можете собі уявити), ви отримаєте щось значно важливіше: відчуття того, що ваші мрії і задуми - головний пріоритет і їх можна втілити».

 

 

Ірина Ковалькова

PR-менеджерка, координаторка виставок та заходів у музейно-виставковому центрі Музею історії Києва. Навчається на магістерській програмі "Історія мистецтв" з 2018 року.

 «Моє навчання на програмі «Історія мистецтв» було швидше для душі, ніж для професійної реалізації. Вступаючи на магістратуру, я вже вела програми на радіо і не уявляла себе в іншій сфері, але при цьому завжди захоплювалася мистецтвом та його історією. Чесно кажучи, я хотіла просто дізнатися більше про стилі та течії, краще зрозуміти сучасне мистецтво і поглибити знання про класичне, не плутати імена художників та мати уявлення, як функціонує арт-ринок… Але в результаті я отримала значно більше, ніж очікувала: я опинилася в оточенні захоплених своєю справою викладачів, закоханих у мистецтво студентів та відкрила для себе нову професію – куратор мистецьких проектів. Зараз я балансую між журналістикою та мистецтвом: координую виставкові проекти у Музеї історії Києва та займаюся їхнім просуванням у ЗМІ. Ці два роки на магістратурі ще раз підтвердили, що усе в житті потрібно робити за покликом серця. Вчитися не заради оцінок у заліковці – неймовірне відчуття. Спробуйте, і вам точно сподобається!»

 

 

Ана Море

поетка, перфомерка, журналістка Громадського радіо. Навчається на магістерській програмі "Історія мистецтв" з 2018 року.

«Магістерська програма відкрила мені глибше розуміння сучасних мистецьких процесів, навчила важливості якісного дослідження у роботі над будь-чим і допомогла виокремити вектор, у якому хочеться розвиватися. Ловіть і всотуйте усе-усе, що тут можуть запропонувати, адже магістерська програма «історія мистецтв» — це не про освіту заради галочки, а про розширення як наукового, так і особистого світогляду».